دانشگاه علوم پزشکی اراک درصدد راه اندازی سوله بیمارستانی 200 تختخوابی

استان مرکزی

دانشگاه علوم پزشکی اراک درصدد راه اندازی سوله بیمارستانی 200 تختخوابی

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک به احداث یک بیمارستان در قالب سوله با ظرفیت ۲۰۰ تخت بیمارستانی در مجاورت بیمارستان امیرالمومنین اراک با تمام تجهیزات بیمارستانی لازم اشاره کرد و گفت: این اقدام که یک نوع آینده نگری برای روزهای غیر قابل پیش بینی کرونایی پیش رو است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک به احداث یک بیمارستان در قالب سوله با ظرفیت ۲۰۰ تخت بیمارستانی در مجاورت بیمارستان امیرالمومنین اراک با تمام تجهیزات بیمارستانی لازم اشاره کرد و گفت: این اقدام که یک نوع آینده نگری برای روزهای غیر قابل پیش بینی کرونایی پیش رو است.

بر اساس اعلام روابط عمومی علوم پزشکی اراک، دکتر سید محمد جمالیان گفت: اگر بخواهیم از شیوع آنفولانزا و کرونا و ادغام این دو در فصول پاییز و زمستان امسال گذر کنیم، باید از الان به فکر چاره باشیم.

وی افزود: در روزهای نخست شیوع این ویروس، یک جو کاملا احساسی و حس نوع دوستی و کمک در بین همه و در سطح کل استان غالب بود، که همه مسؤلین و خیرین را در کنار خود می دیدیم، ولی متاسفانه در روزها و ماه‌های اخیر این حس بسیار کمتر شده و تقریباً می توان گفت دانشگاه علوم پزشکی تنها مانده است.

وی خاطرنشان کرد: از کمک خیران، مردم و مدیران و مسئولان دستگاه‌های اجرایی استقبال می‌کنیم، اما تجربه روزهای اخیر به ما یاد داده است که به کسی متکی نباشیم و خودمان دست به کار شویم، چرا که در حوزه سلامت که مستقیماً با جان مردم سر و کار دارد جای هیچ ‌درنگی نیست و در این راه از هیچ تلاشی دریغ نمی ورزیم حتی اگر تنها باشیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک در ادامه، به احداث یک بیمارستان در قالب سوله با ظرفیت ۲۰۰ تخت بیمارستانی در مجاورت بیمارستان امیرالمومنین اراک با تمام تجهیزات بیمارستانی لازم اشاره کرد و گفت: این اقدام که یک نوع آینده نگری برای روزهای غیر قابل پیش بینی کرونایی پیش رو است و حمایت فوری سایر دستگاه‌های اجرایی را نیز می طلبد.

جمالیان با تاکید بر استفاده از تمام ظرفیت‌ها، یادآور شد: در مواجهه با ویروس منحوس کرونا، تنها راه موفقیت و رمز پیروزی همدلی و همکاری همه جانبه در استان است.

او خستگی و ناامیدی کادر درمان پس از ماه‌ ها مبارزه با این ویروس را یادآور شد و معاونان مدیران و روسای ستاد دانشگاهی و بیمارستان ها و مسئولین شهرستان ها را به بازدید، سرکشی و نشستن پای درد دل پرسنل خود دعوت کرد و گفت: پای صحبت های پرسنل بنشینید، دغدغه هایشان را گوش دهید و تمام توان خود را برای رفع مشکلات آنها به کار گیرید، حتی اگر نتوان برای آنان کاری کرد، شنیدن مشکلات آنان از نزدیک و رو در رو باعث دلگرمی و امید آنان می شود.

وی تأکید کرد: تبعات هرگونه کم کاری مدیران و مسئولین به مجموعه علوم پزشکی بازمی گردد، پس در این زمینه هیچ کم‌کاری قابل قبول نیست و مجال این امر هم نیست، چرا که سلامت مردم از واجبات است و هر گونه کم کاری در حوزه سلامت یعنی خیانت به مردم شریف استان مرکزی.

جمالیان افزود: در دانشگاه علوم پزشکی اراک هیچ فرقی بین نیروهای شرکتی، تبصره ای، رسمی و... که مشغول فعالیت و ارائه خدمت هستند نیست و رفتارهای نابجا نباید باعث آزردگی خاطر برخی نیروها که تحت عنوان شرکتی فعالیت می‌کنند شود. سعی ما و امیدمان این است که این افراد تبدیل وضعیت شوند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک در پایان از فعالیت ها و تلاش های روابط عمومی این دانشگاه قدردانی کرد و گفت: این مدیریت از ابتدای شیوع کرونا عملکرد قابل قبولی داشته و توانسته اقدامات و فعالیت های موثر معاونت ها، مدیران و سایر شهرستان ها را پوشش دهد که تاثیر آن در جامعه نیز مشهود است.

افزودن دیدگاه جدید

About text formats

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.