حضور باشکوه مردم در انتخابات

استان مرکزی
انتخابات

حضور باشکوه مردم در انتخابات

حضور باشکوه مردم در انتخابات می‌تواند راهگشا و حلال مشکلات باشد/ میزان مشارکت مردم رابطه مستقیم با عملکرد دولت‌ها دارد

به گزارش دفتر رسانه و ارتباطات نهضت استادی بسیج استان مرکزی، علی یونسی مسئول بسیج اساتید دانشگاه پیام نور استان مرکزی و عضو هیئت علمی اقتصاد دانشگاه؛ اظهار کرد: اگر امروز مردم ایران از اوضاع اقتصادی گلایه دارند یک امر طبیعی است اما انتخابات و حضور باشکوه مردم در پای صندوق‌های رأی و انتخاب یک فرد توانمند قطعاً می‌تواند راهگشا و حلال مشکلات باشد.

یونسی استاد دانشگاه و کارشناس مسائل اقتصادی؛ با اشاره به اهمیت مسئله انتخابات و تأثیر آن بر اقتصاد کشور و حل مشکلات، گفت: مسئله مشارکت در انتخابات بسیار با اهمیت و از ابعاد مختلف قابل پیگیری و بررسی است که باید به آن توجه ویژه ای داشت.

وی افزود: بین کیفیت عملکرد دولت و میزان مشارکت مردم در انتخابات پیش رو یک رابطه مستقیم وجود دارد و هرچقدر دولت مستقر خدمات و اقداماتی که به مردم ارائه می دهد بهتر باشد و هر اندازه مردم از عملکرد آن راضی تر باشند قطعاً امید مردم برای شرکت در انتخابات افزایش پیدا می‌کند.

میزان مشارکت مردم در انتخابات رابطه مستقیم با عملکرد دولت‌ها دارد

کارشناس مسائل اقتصادی اظهار کرد: در مقابل هراندازه کیفیت خدمات دولت کمتر باشد و دولت نتواند به وعده‌های خود عمل کند و توانایی حل مشکلات را نداشته باشد و تنها به وعده‌های بی‌عمل اکتفا کرده و درواقع این شاخصه‌ها دولت را به یک دولت دروغگو تبدیل می کند و روی اذهان عمومی تأثیر منفی می‌گذارد.

وی ادامه داد: دولتی که در اذهان عمومی مردم دروغگو شناخته شود تأثیرهای جبران ناپذیری بر افکار عمومی می گذارد و مردم نظام اسلامی را مقصر مشکلات می دانند و لذا معمولا ما هر هشت سال یا هر چهار سال که انتخابات را در پیش داریم عملکرد ریاست جمهوری مستقر بر مشارکت انتخابات تأثیر جدی می گذارد و عملکرد مجلس نیز بر کیفیت مردم تأثیر می گذارد.

یونسی اضافه کرد: در انتخابات قبلی در شرایطی که با ضعیف ترین مجلس روبه رو بودیم و نمونه آن تصویب بیست دقیقه ای برجام بود که تحمیل برجام جز خسران ، ضررهای اقتصادی و سرخوردگی مردم چیزی نداشت این مسئوله موجب نا امیدی مردم و بی انگیزگی برای حضور در انتخابات می شود اما در شرایطی که یک مجلس انقلابی و پر کار که از جنس خود مردم است روی کار می آید مردم امیدوارانه در انتخابات حضور پیدا می کنند.

وی با اشاره به عملکرد ضعیف دولت در طی هشت سال گذشته بیان کرد: امروز شرایطی که در خصوص انتخابات دولت سیزدهم داریم عملکرد دولت فعلی موجب نگرانی بیش از اندازه مردم شده و اینجاست که کار رسانه و فرهنگی اهمیت پیدا می کند و باید به مردم گفته شود که عملکرد دولت مستقر ناشی از یک بیماری برای نظام جمهوری اسلامی ایران بوده که قابل ترمیم است و البته خود ما این بیماری را به نظام تحمیل کردیم.

کارشناس مسائل اقتصادی افزود: متأسفانه دوره اول و دوم ریاست جمهوری آقای روحانی عاملی شد که امروز مردم نسبت به انتخابات بی انگیزه باشند و این یک سرماخوردگی برای نظام محسوب می شود که راه سلامتی این بیماری مشارکت گسترده مردم در انتخابات است.

وی تأکید کرد: قطعا بین افراد ارزشی و انقلابی با افرادی که نگاه آنها به غرب و بیرون از مرزها است تفاوت وجود دارد و نباید بین رئیس جمهور فعلی و افرادی که توانمندی بسیاری دارند یک شرایط مساوی ایجاد شود.

یونسی ادامه داد: اگر قرار است ما از شرایط فعلی نجات پیدا کنیم که گلایه های مردم برطرف شود تنها راه حل این مسئله مشارکت در انتخابات است و مردمی که در طی این هشت سال صبوری کردند و مشکلات را به جان خریدند و کاهش قدرت خرید و کاهش شدید ارزش پول ملی آسیب های زیادی به معیشت مردم وارد کرد تنها با حضور در انتخابات برطرف می شود.

وی گفت: علاوه بر مشکلات اقتصادی وقتی مردم می بینند دولت ساده لوحانه در شرایطی که بیگانگان تهدیدات و تحریم ها را بیشتر می کند با آنها مذاکره می کنند مردم احساس بدی دارند و خیال می کنند که دولت بعدی هم این مشکلات را دارد و باید این تصور مردم اصلاح شود.

کارشناس مسائل اقتصادی با اشاره به اهمیت کار رسانه ای بیان کرد: رسانه ها باید به گونه ای فعالیت کنند که مردم همه روسای جمهور و نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری را به یک چشم نگاه نکنند و این در سایر مسئولیت های کشور اینگونه است و به طور مثال آیا بین رئیس قوه قضائیه قبلی و رئیس قوه قضائیه فعلی تفاوت وجود ندارد؟

وی افزود: وقتی افرادی که در مسئولیت هایی قرار می گیرند که توانایی و پتانسیل لازم برای حل مشکلات را دارند به خوبی می توانند درد مردم را متوجه شوند و در راستای حل مشکلات قدم بردارند و خوشبختانه امروز مدیریت ارشد در قوه قضائیه به وضوح این مسئله را نشان می دهد که وقتی یک مسئول کارآمد و توانمند در یک مسئولیت گذاشته می شود تا چه اندازه بر روی ایجاد امید و انگیزه به مردم می تواند اثر داشته باشد.

تغییر ریاست جمهوری تأثیر مستقیمی به حل مشکلات اقتصادی مردم دارد

یونسی گفت: در واقع تغییر افراد در مسئولیت ها سیستم مدیریتی را کاملا تغییر می دهد و قطعا تغییر ریاست جمهوری تأثیر مستقیمی به حل مشکلات اقتصادی مردم دارد و می تواند کیفیت زندگی ما را بهبود بخشد و رضایت ما را از نظام اسلامی افزایش دهد.

وی با بیان اینکه در واقع نظام جمهوری اسلامی در سرچشمه کاملا پاک و زلال است اما قوای مربوط باید کار خود را به درستی انجام دهند، افزود: متأسفانه در شرایط فعلی شاهد هستیم قوه مجریه و وزارت خانه های مربوطه کار خود را به درستی انجام نمی دهند و در اثر کوتاهی آنها مشکلات برای مردم ایجاد می شود.

کارشناس مسائل اقتصادی تأکید کرد: بی تدبیری ها و سوء مدیریت در دولت فعلی آنچنان زیاد است که هر مقطعی مردم با مشکلات عدیده ای برای تهیه کالای اساسی خود دارند و نمونه آن روغن و مرغ بود که متأسفانه دولت در حل این مشکلات ناموفق بیرون آمد و یا مسئله پرتقال شب عید بود که قبل از نوروز مردم باید با قیمت گزافی آن را تهیه می کردند و بعد از ایام عید حجم عظیمی از پرتقال ها فاسد و خراب شدند.

وی افزود: نسبت به دولتی که نمی تواند در برابر مشکلات مردم کارآمد باشد باید اعلام جرم شود و قطعا دولتی که با برنامه ریزی های صحیح و به کارگیری افراد توانمند در انتخابات توسط مردم انتخاب می شود تفاوت دارد.

حضور باشکوه مردم پای صندوق های رای و انتخاب فرد توانمند می تواند راهگشا و حلال مشکلات باشد/ همه مشکلات کشور در داخل قابل حل است

یونسی اظهار کرد: اگر امروز مردم ایران از اوضاع اقتصادی گلایه دارند یک امر طبیعی است اما انتخابات و حضور باشکوه مردم پای صندوق های رای و انتخاب یک فرد توانمند قطعا می تواند راهگشا و حلال مشکلات باشد.

وی با بیان اینکه همه مشکلات کشور در داخل قابل حل است، گفت: اگر نیروی جوان و متخصص در کنار ظرفیت های زیاد و امکانات فراوان برای حل مشکلات به کارگیری شوند قطعا با انگیزه های جهادی و دلسوزی نسبت به مشکلات مردم مسائل اقتصادی را حل کنند.

کارشناس مسائل اقتصادی افزود: هر زمان در کشور گفتمان مقاومت در برابر زیاده خواهی های دشمنان شکل گرفت وضعیت اقتصادی کشور به دلیل افزایش قیمت نفت و گسترش روابط با سایر کشورهای همسایه افزایش پیدا کرد و در واقع هر زمان کشوری قوی باشد و از درون کشور علائم قوی بیرون بیاید قطعا کشورهای دیگر در کنار آن قرار می گیرند و از ظرفیت های آن کشور استفاده می کنند.

وی ادامه داد: اما هر زمان دولتی در کشور مستقر شد که در برابر کشورهای غربی کوتاهی کرد و به دنبال این بود که رابطه ایران را با کشورهای دیگر اصلاح کند وضعیت بدتر شد و علاوه بر اینکه تحریم ها را بیشتر کرد وضعیت صادرات را با رکود مواجه کرد و نمونه آن در دولت خاتمی بود که بحث گفتگوی تمدن ها مطرح شد و نتیجه آن ایران منزوی شد.

کارآمدی گفتمان مقاومت

یونسی با اشاره به کارآمدی گفتمان مقاومت بیان کرد: گفتگوهای مقاومت محور که می گوید من می خواهم بر اساس ظرفیت ها و توانمندی های خودم اقتصاد و کشور را اداره کنم نتیجه آن قدرت مضاعف و به افزایش اعتبار برای ایران اسلامی می انجامد و این کار با انتخاب افرادی که اینگونه تفکر می کنند محقق می شود و افرادی که به دنبال منافع شخصی و مذاکره با دشمنان هستند این مسئله تحقق پیدا نمی کند.

وی افزود: در دولت فعلی حتی اگر برجام موفق میشد و صادرات را به کل کشورهای جهان آزاد می کرد تازه کشور ما به کشور زمان شاه میرسید که یک اقتصاد کاملا وابسته و صادرات تک محصول می رسیدیم و باز هم هر زمانی که اراده می کردند می توانستند به اقتصاد کشور صدمه وارد کنند.

کارشناس مسائل اقتصادی گفت: ما باید با انتخاب یک رئیس جمهور انقلابی ، کارآمد و توانمند که ویژگی های مد نظر گفتمان انقلاب اسلامی و مقاومت را دارد آینده ای روشن و درخشان برای ایران اسلامی بسازیم و لازمه این مشارکت گسترده مردم و انتخاب صحیح و آگاهانه مردم است که باید در ۲۸ خرداد ماه مورد توجه مردم باشد.

وی با بیان اینکه عزم ملی مردم و عملکرد دولت فعلی به شکلی است که تفکر دولت فعلی و تفکر سازش هیچگونه شانسی برای پیروزی در انتخابات ندارد و مردم هیچگونه رغبتی به تفکر سازش ندارند، گفت: اما اگر مشارکت مردم به طور گسترده رقم بخورد نشان از افزایش بینش سیاسی مردم است که بین کوتاهی های دولت و نظام اسلامی تفاوت قائل هستند.

نظام جمهوری اسلامی در حوزه ها و عرصه های مختلف به عنوان یک قدرت بی نظیر مطرح است

یونسی افزود: نظام جمهوری اسلامی در حوزه ها و عرصه های مختلف به عنوان یک قدرت بی نظیر مطرح است و این در خصوص توافق نامه ایرن و چین مشخص است چراکه کشوری همچون چین زمانی که حاضر می شود یک توافق ۲۵ ساله با ایران امضاء کند دلیل آن مشاهده کردن ثبات در ایران است و این برگرفته از اقتدار روز افزون ایران اسلامی است.

وی خاطر نشان کرد: همه پتانسیل ها و شاخصه ها در ایران اسلامی برای رسیدن به یک قدرت اقتصادی در دنیا وجود دارد و لازمه آن وجود نیروی انسانی توانمند در راس قوه مجریه است که در انتخابات باید توسط مردم روی کار بیاید و مردم باید از تجربه های گذشته درس بگیرند و آگاهانه به صحنه انتخابات بیایند و با انتخاب یک فرد و دولت انقلابی ایران اسلامی را در مسیر پیشرفت های همه جانبه قرار دهند.

افزودن دیدگاه جدید

About text formats

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.