آئین تودیع و معارفه رئیس بسیج اساتید استان مرکزی

asatid
صبح امروز و در مراسمی با حضور رئیس سازمان بسیج اساتید برگزار شد:

آئین تودیع و معارفه رئیس بسیج اساتید استان مرکزی

صبح امروز و در مراسمی که با حضور رئیس سازمان بسیج اساتید کشور در دانشگاه اراک برگزار شد، مرتضی بیات به عنوان رئیس جدید بسیج اساتید استان مرکزی معرفی شد.

به گزارش مرکز رسانه و ارتباطات اجتماعی نهضت استادی بسیج (ناب)، صبح امروز و در مراسمی که با حضور مسوولین دانشگاه های استان مرکزی، فرمانده سپاه روح الله و محمدرضا مردانی رئیس سازمان بسیج اساتید کشور و سیدمحمود هاشمی معاون تربیت و آموزش این سازمان در سالن اجتماعات ۸ شهریور دانشگاه اراک برگزار شد، ضمن تقدیر از تلاش های مجاهدانه محسن ذولفقاری در دوران خدمت ، مرتضی بیات به عنوان رئیس جدید سازمان بسیج اساتید استان مرکزی معرفی شد .

محمدرضا مردانی رئیس سازمان بسیج اساتید کشور، این روز را روز تحویل پرچم فرماندهی جنگ نرم از فردی به فرد دیگر بیان کرد و تقارن آغاز مسوولیت رئیس بسیج اساتید استان مرکزی با شروع کار دولت مردمی و انقلابی را  امری مبارک دانست.

وی، ادامه راه مقدس بسیج اساتید توسط مسوول جدید، هدفمند کردن تحقیقات و پژوهش در آموزش عالی، حرکت در مسیر مشخص شده بر اساس بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی، ایجاد تحول و مبارزه با فساد را از جمله اصلی ترین وظایف مسوول بسیج اساتید برشمرد.

محسن ذوالفقاری رئیس سابق بسیج اساتید استان مرکزی نیز در این آئین با آرزوی سلامتی برای رهبر معظم انقلاب اسلامی و گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و امام شهدا، به بیان خاطراتی از شکل گیری بسیج و فعالیت های آن و حضور در جبهه های حق علیه باطل در ایام جنگ تحمیلی پرداخته و کسب عناوین برتر بسیج اساتید در کشور به مدت چند سال و همچنین تالیف کتب مختلف با موضوعات دینی و انقلاب اسلامی و افزایش قابل توجه اعضای بسیج اساتید استان مرکزی، برگزاری دوره های جنگ نرم، برگزاری همایش ها و سمینارهای مختلف و... را از جمله اقدامات شاخص بسیج اساتید استان مرکزی عنوان کرد.

ذوالفقاری، ابهت و آبروی بسیج در کشور را مرهون خون پاک شهدا دانسته و در پایان برای رئیس جدید آرزوی موفقیت نمود.

مرتضی بیات رئیس جدید سازمان بسیج اساتید استان مرکزی نیز در ادامه این مراسم، پذیرش مسوولیت بسیج اساتید را افتخاری بزرگ دانستنه و آن را به عنوان فرصتی بی نظیر جهت خدمتگزاری به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران عنوان کرد. 

وی بسیج را به عنوان مدرسه خودباوری، علم و دانش، ایستادگی و خودسازی معرفی نموده و افزود: سفره گسترده بسیج می تواند همه آحاد مردم را در خود جای دهد و با ایجاد ظرفیتی بی نظیر می تواند در رفع نیازهای جامعه و انقلاب حرکتی عظیم باشد.

 محسن کریمی فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی نیز، ضمن تسلیت ایام سوگواری سالار شهیدان، شور و شعور را دو بال عزاداری در این ایام  دانسته و عنوان کرد: آموزه های ناب قیام حضرت اباعبدالله الحسین (ع) در تمام ادوار تاریخ می تواند سرلوحه زندگی بشریت قرار گیرد. درس آزادگی، ایستادگی در برابر ظلم و طاغوت، رعایت حق الناس، انس با قرآن و برپا داشتن نماز، بصیرت و دشمن شناسی و شناخت جریان های سیاسی، شهادت، ایثار و فداکاری و گذشت از جمله پیام های نهضت عاشوراست که بایستی در تار و پود زندگی مسلمین جهان نصب العین قرار گیرد.

وی ضمن آرزوی سلامتی و توفیق برای مرتضی بیات، از زحمات و خدمات محسن ذوالفقاری تقدیر نمود و وی را از چهره های برتر کشور در حوزه علم و دانش و خدمت به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران دانست.

در پایان این مراسم با قرائت حکم انتصاب، مرتضی بیات به عنوان رئیس بسیج اساتید دانشگاه ها مراکز آموزش عالی و پژوهشی استان مرکزی معرفی شد.

در متن حکم  انتصاب رئیس بسیج اساتید استان مرکزی آمده است:

امید است با اعتماد مطلق به خداوند متعال، عنایت کامل به موازین شرع مقدس اسلام، شوق و عشق به اسلام و امام (ره) ، پیروی از فرامین، تدابیر و منویات ولی امر مسلمین و فرمانده کل قوا حضرت آیت الله العظمی خامنه ای (مدظله العالی)، رعایت سلسله مراتب فرماندهی و توجه به اساس سپاه که بر پایه احساس تکلیف، حرارت دینی و شور انقلابی ، تکیه بر عنصر ایمان و اعتقاد راسخ و پایداری بنا نهاده شده است و نیز بهره گیری از تجربیات متراکم، ارزشمند و عزت مندانه انقلاب اسلامی به ویژه هشت سال دفاع مقدس بتوانید وظایف محوله را به نحو شایسته به انجام برسانید. توفیقات الهی و توجهات حضرت بقیه الله الاعظم (عج) را برای شما مسئلت می نمایم.

بدیهی است ملاک سنجش و ارزیابی مسوولین در طول تصدی مسوولیت، ارتقای سطح معنوی و توسعه رفتار، اخلاق شایسته و ارزشی کارکنان، حسن اجرای ماموریت های ابلاغی و افزایش آمادگی همه جانبه خواهد بود.

سرتیپ پاسدار غلامرضا سلیمانی
جانشین فرمانده کل سپاه در امر بسیج

انتهای پیام/

دفتر رسانه و ارتباطات نهضت استادی بسیج استان مرکزی

افزودن دیدگاه جدید

About text formats

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.