حلقه هاي صالحين

استان مرکزی
مراسم حلقه هاي صالحین با حضور مسئولین حلقات صالحین کانون های بسیج دانشگاهی استان مرکزی

حلقه هاي صالحين

مراسم حلقه هاي صالحین با حضور مسئولین حلقه هاي صالحین کانون های بسیج اساتيد دانشگاهی استان مرکزی با موضوع بررسی جنگ نرم دشمن علیه جمهوری اسلامی و راه کارهای مبارزه با آن برگزار شد.

به گزارش دفتر رسانه و ارتباطات اجتماعي نهضت استادي بسيج استان مركزي، مراسم حلقه هاي صالحین با حضور مسئولین حلقه هاي صالحین کانون های بسیج دانشگاه های استان مرکزی با موضوع بررسی جنگ نرم دشمن علیه جمهوری اسلامی و راه کارهای مبارزه با آن در محل مصلی بیت المقدس شهر اراک، 5 آذر 1400 برگزار گردید.

پورایمانی معاون تربيت و آموزش بسيج اساتيد استان مركزي به جنبه هاي مختلف جنگ نرم اشاره کرد و موارد مولفه های دشمن را  شامل القاء نا امیدی به جامعه، سیاه نمایی و بزرگ کردن نقاط ضعف کوچک، ایجاد تصور فقر و فلاکت در افراد، حمایت از هنرمندان و نویسندگانی که علیه نظام جمهوری اسلامی کار میکنند، بسط و گسترش فرهنگ غربی به خصوص در بین جوانان و خانواده ها با استفاده از شبکه های مجازی و ماهواره ای، تضعیف جایگاه خانواده و ایجاد جنبه تهاجمی علیه نهاد خانواده، تغییر سبک زندگی و گسترش آپارتمان نشینی برای کاهش رشد جمعیت، ایجاد تشکل های زیست محیطی و حمایت از حیوانات به منظور جمع آوری اطلاعات جاسوسی و گسترش فرهنگ زندگی با حیوانات و سگ گردانی را توضیح داد.

در زمینه سیاه نمایی و القاء ناامیدی نوشته های ویلیام اشتاین مایر در مورد زندان بدون مرز توضیح داده شد که با تبلیغات و رسانه چگونه میتوان امید را از افراد گرفت و آنها را به مرز نابودی کشاند. در این زمینه مسئولین حلقات صالحین کانون های دانشگاه متفقا بر این باور بودن که با بالا بردن سواد رسانه ای دانشجویان و اساتید و تشریح حیله های دشمن  میتوان تا حدی افراد را در مقابل هجمه فرهنگی دشمن مصون کرد. دانشجویان باید نسبت به مکر و خباثت دشمن آگاهی پیدا کنند و اطلاعات مفید و کاربردی در زمینه تاریخ صدساله اخیر کشور به آنها ارایه گردد. حیله هایی که غربی ها در جهت فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی بکار بردند و توانستند آن را متلاشی کنند در جلسه توضیح داده شد. بحث اساتید نا آگاه که در دانشگاه ها تبلیغ جامعه غربی را میکنند و دانشجویان را تشویق به مهاجرت می نمایند نیز مطرح و مورد بحث واقع شد. اینکه دانشگاه ذاتا سکولار پرور است و انتخاب مدیران دانشگاه از بین افراد لائیک و سکولار که اعتقادی به مبانی نظام ندارند باعث وارد آمدن لطمات جبران ناپذیری به دانشگاه ها شده است و اکثر دانشگاهیان را بی تفاوت ومنفعت طلب کرده است و بر تربيت مدیران آینده هم  تاثير چشمگيري خواهد گذاشت.

افزودن دیدگاه جدید

About text formats

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.