اولین دوره تربیت مدرس بیانیه گام دوم در استان مرکزی با هماهنگی بسیج اساتید، آموزش و پرورش، حوزه‌های علمیه خواهران و برادران و بسیج طلاب

استان مرکزی
اولین دوره تربیت مدرس بیانیه گام دوم در استان مرکزی

اولین دوره تربیت مدرس بیانیه گام دوم در استان مرکزی با هماهنگی بسیج اساتید، آموزش و پرورش، حوزه‌های علمیه خواهران و برادران و بسیج طلاب

اولین دوره تربیت مدرس بیانیه گام دوم در استان مرکزی

به گزارش دفتر رسانه و ارتباطات اجتماعي نهضت اساتیدي بسيج استان مرکزی، اولین دوره تربیت مدرس بیانیه گام دوم در استان مرکزی آغاز به کار نمود.

افتتاحیه اولین دوره تربیت مدرس بیانیه گام دوم در استان مرکزی با هماهنگی بسیج اساتید، آموزش و پرورش، حوزه‌های علمیه خواهران و برادران و بسیج طلاب روز شنبه 4 دی در دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان مرکزی برگزار گردید.

در این مراسم که با حضور آیت الله دری نماینده ولی فقیه، مسئولین استانداری و روسای دانشگاه‌ها برگزار شد، حجت الاسلام حسین درودی ضمن بیان هندسه بیانیه به تشریح ابعاد مهم این بیانیه پرداخت.

وي با اشاره به نقش و جایگاه معلمان در پیشبرد برنامه‌های مختلف در کشور گفت: معلمان در تحقق بیانیه گام دوم انقلاب نقش راهبردی دارند.

در ادامه مراسم آیت الله دری نجف آبادی با اشاره به دستاوردهای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت:  کارنامه جمهوری اسلامی ایران کارنامه‌ای درخشان است به‌طوری که این کارنامه، با تمام ضعف‌ها و نواقص اکنون کارنامه قابل ارائه و افتخار آمیز است و نباید به دنبال مشکل یا ضعف ویژه‌ای باشیم هرچند که مشکلاتی وجود دارد.

امام جمعه اراک بیان کرد: کارنامه ابعاد مختلفی دارد که نخستین مسئله این است که انقلاب به ملت ما هویت و شخصیت، خودباوری، دین باوری، اعتماد به نفس ملی داد که سرمایه بسیار ارزشمندی است.

نماینده ولی فقیه استان مرکزی خاطر نشان کرد: این کارنامه در واقع مجموعه تلاش‌هایی است که اکنون انجام شده،  که باید با قبل از انقلاب مقایسه کرد، به‌عنوان مثال در بعد علمی حداکثر 165هزار دانشجو در دانشگاه‌ها داشتیم، به‌طوری که کشور این میزان فارغ‌التحصیل دانشگاه‌ها در مقطع فوق دیپلم، لیسانس، فوق لیسانس که تعدادشان خیلی کم بود و دکترا که می‌توان گفت به‌ندرت و حتی شاید اصلاً نداشتیم در کشور وجود داشت، اما امروز در جمهوری اسلامی پنج میلیون دانشجو تربیت یافته که غالباً متقاضی فوق لیسانس، دکترا و رشته‌های تخصصی هستند، ده میلیون و بیشتر فارغ‌التحصیلان در تمام سطوح اساتید، مدیران و غیره داریم.

به گفته معاون پژوهشی بسیج اساتید استان مرکزی این دوره از 4 دی ماه 1400 آغاز و تا 9 دی ماه ادامه خواهد داشت. یونسی مهم‌ترین اهداف برگزاری این دوره را پاسخگویی به سؤالات زیر در ارتباط با بیانیه اعلام کرد:

۱.سر تعبیربه بیانیه ونه به پیام چیست؟

2.چرایی بازخوانی وتبیین وصدور بیانیه؟

۳.اگرانقلاب نمیشد چه اتفاقی می افتاد...؟

۴.چرا در بیانیه اشاره به انقلاب اکتبرشوروی شد؟

۵.سرتعبیربه جمهوریت واسلامیت دربیانیه چیست؟

۶.چرائی تقابل اسلام واستکبارونه استعمارواستبداد

۷.ویژگی انقلاب نسبت به انقلابات دیگرجهان

رئیس کانون بسیج اساتید دانشگاه پیام نور در ادامه اشاره کرد این دو روره در روزهای 4 و 5 دی ویژه خواهران طلاب حوزه علمیه خواهان استان مرکزی و در روزهای 6 و 7 دی ویژه معلمان آموزش و پرورش و روزهای 8 و 9 دی ویژه اساتید حوزه برادران و دانشگاه‌های استان مرکزی خواهد بود.

ایشان ابراز امیدواری کرد که در پایان این دوره اساتید توانمندی در زمینه گفتمان سازی و تدریس بیانیه در سطح استان آماده خدمت به‌نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران شوند.

این دوره به همت دبیرخانه بیانیه گام دوم زیر نظر حضرت آیت الله دری نماینده محترم ولی فقیه در استان مرکزی و با همکاری بسیج اساتید، آموزش و پرورش و حوزه‌های علمیه خواهران و برادران و بسیج طلاب در حال برگزاری است.

با همکاری ۴ دستگاه و نهاد  شامل آموزش  و پرورش، حوزه‌های علمیه خواهران و برادران و بسیج اساتید دوره تربیت مدرس بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی از  روز شنبه ۴ دی‌ماه آغاز و  تا ۹ دی ماه در محل دانشگاه فنی امیرکبیر برگزار می‌شود.

 

افزودن دیدگاه جدید

About text formats

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.