مراسم بزرگداشت دومین سالروز شهادت سردار شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی

استان مرکزی

مراسم بزرگداشت دومین سالروز شهادت سردار شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی

مراسم بزرگداشت دومین سالروز شهادت سردار شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی در واحد اراک برگزار شد.

به نقل از دفتر رسانه و ارتباطات اجتماعي نهضت استادي بسيج استان مركزي، به همت كانون بسيج اساتيد و دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری دانشگاه آزاد اسلامي واحد اراك مراسم بزرگداشت دومین سالروز شهادت سردار شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی با سخنرانی سردار کریمی فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی در سالن جلسات حضرت امام خمینی (ره) برگزار شد.

فرمانده سپاه روح الله استان مركزي شهيد سليماني را شخصيتي فراجناحي توصيف و معرفت، استقامت، سرعت و سبقت را از جمله وي‍ژگي هاي بارز وي عنوان كرد همچنين ايشان هدايت كرامت، و شفاعت را نتايج ولايت مداري عنوان كرد و گفت: كسي كه ميخواهد نعمت ولايت و امامت را داشته باشد بايد زره سختي ها را بر تن كند و هزينه هاي آن را متحمل شود.

وي، رمز پيروزي در 40 ساله ي اول انقلاب، اسلام، رهبري و حضور مردم به عنوان سرمايه اجتماعي دانست و اظهار كرد: همه ي حكومت ها براي ماندگاري نياز به اين سرمايه اجتماعي دارند.

كريمي افزود: حتي اگر معصومين (ع) زمامدار امور باشند شرطش اين است كه مردم آنها همراه باشند و ما نيز بايد قدر اين سرمايه اجتماعي را بدانيم و براي نگهداري آن تلاش كنيم.

فرمانده سپاه روح الله با اشاره به اين فرموده امام علي (ع) كه زندگي هدف دارد هدف از زندگي را رسيدن به كمال عنوان و بيان كرد: بايد زندگي را عاقلانه شروع، عارفانه ادامه و عاشقانه تمام كرد.

بزرگداشت سالروز شهيد سليماني

کریمی معرفت را اولین گام شهید سلیمانی عنوان کرد و با بیان اینکه با شناخت خود و خدا، اعمال صالح را می توان تشخیص داد: این شهید از ابتدا هدف خود را مشخص کرد و عمل صالح را که اخلاص و تقوا، دو ویژگی اصلی آن هستند، به خوبی شناخت.
فرمانده سپاه روح الله با بیان اینکه اگر کار بویژه در شرایط سخت، برای خدا باشد نصرت الهی شامل حال انسان می شود گفت: ما باید به ولایت فقیه اعتماد کنیم همچنان که شهید سلیمانی نیز به این معرفت دست پیدا کرد و آزادانه پرواز کرد و هجرت فکری را در پیش گرفت و با بزرگان بزرگ بود، با رئیس جمهور و... به نوعی دیگر رفتار می کرد و با رزمندگان هم در کف میدان بود.
کریمی به این فرموده ی امام علی (ع) که فرمودند: ارزش و قیمت افراد به آن چیزی است که دلبسته ی آن هستند اشاره و بیان کرد: انسان از همت بلند به جایی می رسد که شهید سلیمانی هم با همت بلند و با دست خالی، جبهه مقاومت را تشکیل داد و تمام راهبردهای دشمن را شکست داد.
فرمانده سپاه روح الله ادامه داد: در طول تاریخ انسان های خوب را قتل عام کردند گفت: شهید سلیمانی سختی های راه را به جان خرید و در کنار همت بالا، استقامت نیز داشت.
وی شهید سلیمانی را شخصیتی فراجناحی عنوان کرد که می گفت نگویید این اصلاح طلب است و آن اصولگرا، ولی ما این دسته بندی ها را انجام دادیم و بعد از گذشت ۴۰ سال از انقلاب، هنوز در ابتدائیات باقی مانده ایم، در حالی که باید نگاه فراجناحی داشته باشیم.

بزرگداشت سالروز شهيد سليماني
کریمی اظهار کرد: شهید سلیمانی در کنار استقامت، سرعت هم داشت، با شناخت فضایل، از دیگران سبقت می گرفت و عمل به موقع و بهنگام انجام می داد و با اینکه در هیچ جای رسمی، تحصیل نکرد، ولی تمام ژنرال های دنیا در مقابلش شکست خوردند.
فرمانده سپاه روح الله با بیان اینکه شهید سلیمانی در میدان های سخت جبهه مقاومت آموزش دید خاطرنشان کرد: وی، معرفت، هجرت، همت، استقامت، سرعت و سبقت را یکی پس از دیگری و گاهی همزمان عمل کرد و به اینجا رسید.
وی بیان کرد: شهید سلیمانی عارفانه زندگی کردن را تمرین کرد، عاشقانه شروع کرد و عاشقانه کار را تمام کرد.
کریمی افزود: این شهید، در مقابل خدا، عبد و در مقابل دشمن، یک ژنرال نظامی بود ولی دشمن بزرگترین اشتباه خود را کرد و او را به شهادت رساند.
این مقام مسئول با بیان اینکه در ۴۰ سال اول انقلاب برای اینکه در مقابل دشمن تاب آوری داشته باشیم باید در تمام سطوح به یک سبک استراتژیک می رسیدیم تاکید کرد: با تشکیل نیروی قدس، گام بلندی برداشته شد و به آن عمق استراتژیک دست یافته ایم.
فرمانده سپاه روح الله به امت سازی توسط شهید سلیمانی اشاره کرد و اظهار داشت: این شهید، زیرساخت هایی برای جهان اسلام طراحی کرد که در سال های آینده رونمایی خواهند شد و در حال حاضر همه ی آنها رونمایی نشده اند.

سالروز شهادت شهيد سليماني


وی گفت: شهید سلیمانی رزمنده ای بود که اوج گرفت و به سطحی رسید که مورد کینه دشمن واقع شد و این در حالی بود که بارها از تیررس دشمن خارج شده بود ولی او که در میدان رزم، سر خود را به خدا سپرده بود، در موعد خودش، به شهادت رسید و با شهادت، مکتب خود را تکمیل کرد.
کریمی شهید سلیمانی را مرد سختی ها عنوان کرد که با صفای باطن مارا نصیحت می کرد که در مسیر ولایت باقی بمانیم.

افزودن دیدگاه جدید

About text formats

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.